Az év első fél évben 1383 fogyasztói beadvány érkezett a kormányhivatalokhoz. A legtöbb panasz a közszolgáltatásokhoz kapcsolódó számlázással, és elszámolással volt összefüggésben ? tájékoztatott a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság. Megjegyezték: 2025-ben a hatóság és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok fókuszában a közszolgáltatások ellenőrzése került. Tehát a villamosenergia, a földgáz, a víziközmű és hulladékgazdálkodási szolgáltatások. A villamosenergia-szolgáltatással összefüggésben leggyakrabban a számlázás, az elszámolás, valamint a panaszkezelés okozott vitás helyzetet, de gyakran merültek fel kérdések a mérőkkel, méréssel és leolvasással kapcsolatban is. A földgáz – és a víziközmű-szolgáltatásoknál hasonló arányok figyelhetők meg – közölték. A hulladékgazdálkodás területén a legtöbb beadvány a szolgáltatásnyújtási kötelezettség és a számlázás teljesítésére vonatkozott, de előfordultak díjhátralék-kezelésre vonatkozó panaszok is. A hatóság tájékoztatása szerint a fogyasztói tudatosság növelését célzó tájékoztatás keretében a kormányhivatalok 800 esetben küldtek tájékoztató levelet az érintetteknek, ami azt mutatja, hogy a beadványok több mint fele ilyen módon volt rendezhető.
Kezdőlap Országos Gazdaság-Országos Csaknem 1400 fogyasztói beadvány érkezett fél év alatt a fogyasztóvédelmi hatósághoz
Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hét, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
NEKED AJÁNLJUK
Adathalász csalók próbálják megtéveszteni az MVM ügyfeleit
Az utóbbi időszakban az MVM Next ügyfelei egyre gyakrabban találkozhattak adathalász kísérletekkel, a társaság kéri ügyfeleit, hogy fokozott figyelemmel járjanak el minden gyanús megkeresés...