Kezdőlap Helyi Részletes talajtani vizsgálatokkal tárták fel az M30 autópálya hibáit

Részletes talajtani vizsgálatokkal tárták fel az M30 autópálya hibáit

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hét, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Részletes talajtani vizsgálatokkal tárták fel az M30 autópálya megsüllyedésének okait, és komoly problémákat találtak. A helyreállítás utáni tartósan megfelelő műszaki megoldás kialakítása további 10-11 hónapot is igénybe vehet. A munkálatokat a kivitelezőnek a jótállási kötelezettsége keretében kell elvégeznie – tudatta közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium. Ismertették: az M30 autópálya Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakaszán az autópályaszakasz üzemeltetője változó nagyságú és intenzitású burkolatrepedéseket, süllyedéseket jelentett a jobb pályán, valamint a bal pályán a két belső sávban, amely miatt lezárást eredményező jótállási hibabejelentésre, majd 2024. február 17-én a Miskolc és Szikszó közötti szakasz teljes szélességében történő lezárására került sor. Arra utasította a kivitelezőt, hogy tárja fel a hiba keletkezésének okát, adjon javaslatot a hiba helyreállítására és a műszakilag szükséges legrövidebb időn belül végezze azt el. A vizsgálatok alapján megállapítható, hogy az érintett területen lévő altalaj felső részét 10-30 méter vastag, mind helyszínrajzilag, mind a mélység tekintetében változékony telítettségű áthalmozott, mérsékelt nyírószilárdságú, összenyomható talajrétegek alkotják, amelyben a víz megjelenése és mozgása kiszámíthatatlan. Ez eredményezte, hogy a talajszerkezet instabillá vált – ismertették. A szükséges beavatkozás megvalósításáig a közlekedők és az érintettek türelmét, megértését kéri a szaktárca.