Kezdőlap Országos Esemény-Országos Az MNB újra elindította pénzügyi szemléletformáló kampányát

Az MNB újra elindította pénzügyi szemléletformáló kampányát

A Magyar Nemzeti Bank idén újra elindította pénzügyi szemléletformáló kampányát „Sok kicsi sokra megy” címmel, amely arra ösztönzi a lakossági ügyfeleket, hogy mindennapi pénzügyi szokásaik átgondolásával és megtakarítások képzésével nagyobb pénzügyi biztonságot érjenek el – közölte az MNB hétfőn az MTI-vel.A közlemény szerint az emberek mindennapi kiadásai között megbújhatnak „pénznyelő” tételek, amelyek hosszú távon jelentős összegeket emészthetnek fel. A „Sok kicsi sokra megy” megtakarítási kampány célja, hogy rávilágítson ezekre a költségekre és tanácsokat adjon, hogyan lehet csökkenteni azokat.Javasolják egy évre előre tervezni a pénzügyeket, figyelve a fix nagyobb kiadásokra és felkészülve az esetleges váratlan helyzetekre.Már akkor is anyagi tartalékot gyűjthet egy család, ha olcsóbb internet- vagy mobilcsomagra vált egy kihasználatlan drágábbról, vagy ha évente ellenőrzik, nincs-e pénztárcakímélőbb, ám ugyanolyan szolgáltatást kínáló bankszámla-, casco-, lakás- vagy kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási ajánlat a piacon a meglévő helyett – írták.