Már több mint száz magyar nyelvű televíziócsatornából válogathatunk, ezek programkínálata azonban nem mondható változatosnak: a vezető csatornacsaládok műsoridejük kevesebb mint tíz százalékában szolgáltatnak új tartalmat ? derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatásából, amelynek részleteit hétfőn közölték az MTI-vel.
Az NMHH kommunikációs igazgatósága tudatta, hogy az elmúlt negyedszázadban megtöbbszöröződött a magyar nyelven sugárzó tévéadók száma, közöttük „szörfölve” mégis gyakran érezhetjük úgy, hogy csupa olyan műsorral találkozunk, amelyet már láttunk, hiába bővült ugyanis a csatornakínálat, az új műsorok felhozatala ezt a gyarapodást nem követte. A premierprogramok nézővonzó hatása egyértelmű: a friss műsorok jellemzően ötször magasabb nézettséget értek el a teljes népesség körében, mint a korábban már leadott produkciók.Idénre a műsorkínálat még inkább elöregedett, közel hetven százalék volt öt évnél régebbi, és csak kilenc százalék a vizsgálat évében született alkotások aránya.Kiemelték, hogy az újrajátszott műsorok tizenöt százaléka több adón is megjelent.