Az autók megjelenését követően hamar elkezdték feszegetni a határokat. A kalandorok pedig előszeretettel kockáztatták életüket is a sikerért. De mégis ki volt az első, és miben ült?
Belgiumban gyártott elektromos kocsikat és teherautókat a mérnökként végzett Camille Jenatzy, aki mindennél fontosabbnak tartotta konkurenciája legyőzését. Célja volt, hogy megépítse a valaha volt leggyorsabb autót, így szerezve előnyt a párizsi Jeantaud céggel szemben.
A járművével, nevezetesen a La Jamais Contente (Örökké elégedetlen) elnevezésű, torpedó formájú autójával érte el a sikert először 1899-ben. Az ellenőrzések során volt, hogy más eredményt mértek a bírák, de többszöri próbálkozás után elfogadták, így 1899. április 29-én Párizsban ő volt az, aki átlépte a bűvös határt 105,88 km/órával.
Hamar megdöntötték az elért eredményt, 1902-ben már sikerült új rekordokat felállítani, sőt a britek és az amerikaiak is elérték a 100 mérföld/órás sebességet a saját gyártású gépeikkel, de az első ehhez köthető pillanatot a belga Camille Jenatzy tudhatja magáénak a saját készítésű elektromos autójával.
forrás: agytoro.hu
NEKED AJÁNLJUK
Havazásra és megnövekedett forgalomra készülhetnek az autósok
Sátoraljaújhely, Kisvárda és Nyíregyháza térségében havazik. Így a gyorsforgalmi, valamint a fő- és mellékutak burkolata az ország teljes területén vizes, nedves, latyakos, hókásás vagy...