Ismét támadnak a kibercsalók: most a Jegybankra hivatkozva próbálják megkárosítani a magyarokat. A Magyar Nemzeti Bank közölte, új kibercsalási módszerről értesültek az elmúlt napokban, a jegybank nevében keresték meg telefonon az ügyfeleket, azt állítva, hogy a hazai bankokra vonatkozó ügyfél-elégedettségi kérdőíves felmérést végeznek. A beszélgetés során az adott ügyfelektől megtudakolták azok számlavezető hitelintézeteinek nevét, illetve rögzítették e-mailes elérhetőségüket is. Az MNB kiemelte: nem végez semmiféle ügyfél-elégedettségi kérdőíves felmérést az ügyfelek között. A kereskedelmi bankok soha semmilyen kommunikációs csatornán nem kérik el az ügyfelek bizalmas azonosítóit és nem töltetnek le azok gépére ?vírusírtó? alkalmazásokat, vagyis a valóságban kémprogramokat.Az MNB folyamatosan tájékoztatja a nyilvánosságot honlapja Pénzügyi Navigátor oldalán, illetve a Kiberpajzs.hu oldalain a kibercsalások típusairól, jellemzőiről.
Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
NEKED AJÁNLJUK
A rendezésről tárgyalt telefonon az orosz és az amerikai külügyminiszter
Az ukrajnai válság rendezéséről tárgyalt telefonon az orosz és az amerikai külügyminiszter - közölte az orosz diplomáciai tárca. A tájékoztatás szerint a felek hangsúlyozták...