Kiemelten ellenőrzik idén a gyermekeket és fiatalkorúakat célzó reklámokat. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok emelett vizsgálják az influenszerek reklámtevékenységét is. Idén olyan reklámokra fókuszálnak, amelyek a gyermekek fejlődését károsítják, illetve a gyermekeket veszélyes, vagy erőszakos helyzetben mutatják be. A csaknem 600 ellenőrzött reklám közült tavaly 39 nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, elsősorban alkoholtermékek iskolák közvetlen közelében történő reklámozása miatt. A mobiltelefonon elérhető játékszoftvereket is ellenőrzi a hatóság mivel ennél a kategóriánál az ellenőrzések minden esetben problémát találtak a játékok korhatár-besorolásának megfelelőségében.
Kezdőlap Országos Gazdaság-Országos Kiemelten ellenőrzik idén a gyermekeket és fiatalkorúakat célzó reklámokat
Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hét, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
NEKED AJÁNLJUK
Hatósági ellenőrzések: célkeresztben a húsvéti slágertermékek
Az idei évben március 24. és április 18. között zajlik a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés, amelyet a húsvéti időszak élelmiszerbiztonsága érdekében Tállai András, az Agrárminisztérium...