Kezdőlap Színes A média hatása a nők testképére

A média hatása a nők testképére

A média, a bulvár- és női magazinoknak a nők testképére gyakorolt hatását vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság – közölte az NMHH kommunikációs igazgatósága. Az NMHH aktuális tanulmánya nyolc nagy látogatottságú online női magazin tavaly májusi és júniusi publikációit elemezve megállapította, hogy a vizsgált írásokat illusztráló, nőket ábrázoló képek mintegy fele modellalkatú, fitt, 46 százalékuk pedig normál testalkatú nőket mutatott be. Túlsúlyos szereplők a fotók csupán 7 százalékán szerepeltek – vagyis, miközben a KSH 2019-es adatai szerint a magyar nők 96 százaléka az átlagos vagy a túlsúlyos kategóriába tartozik, a bulvárlapok cikkeinek közel fele sovány vagy modellalkatú nőket ábrázolt. Felidézték, hogy a nyár előtti időszakban a bulvárportálok különösen felkapott témái voltak a különféle fogyókúrák és edzések, testformáló módszerek. Ezek a cikkek általában a gyors, azonnali megoldásokat kereső közönséget igyekeztek kiszolgálni. A cikkekben a leggyakrabban propagált testformáló módszer a zsírégető italok fogyasztása volt. A második legtöbbet népszerűsített fogyókúrás módszer az időszakos böjtölés volt, vagyis két diétás módszer is megelőzte az egészséges táplálkozásra buzdító írásokat – közölték. Az olvasóknak minden esetben fontos tudatosítaniuk, hogy a bulvármagazinokban olvasható diéták és testformáló módszerek nem személyre szabottak, gyakran nem áll mögöttük szakember ajánlása sem: a vizsgált cikkek egyike sem tett említést arról, hogy milyen súlyú, testfelépítésű vagy egészségi állapotú személyeknek javasolt vagy éppen messziről kerülendő egy-egy diéta, sok esetben pedig csupán valamilyen termék reklámozása a valódi céljuk – figyelmeztetett a hatóság.