Egy kutatás szerint empatizálhatunk a magányos banánokkal, így pedig nagyobb eséllyel vásárolhatunk ezekből a déli gyümölcsökből.
A Bathi Egyetem, az RWTH Aachen és a Goethe Egyetem Frankfurt kutatói egy német szupermarketlánc üzleteiben táblákat helyeztek ki az árva banánok elé. A táblán egy ráncos banán volt látható, alatta pedig egy üzenet:
?szomorú szinglik vagyunk, és szeretnénk, ha minket is megvásárolnának.?
Mint kiderült, 58 százalékkal több banánt vittek el abból a kosárból, amin egy ilyen üzenet állt, mint azon, amin egy hagyományos szöveg szerepelt.
Ez a jelenség valószínűleg abból ered, hogy az emberek úgy érzik, hogy az egyedülálló banánok magányosak vagy elhagyottak, ami empátiát vagy bűntudatot vált ki bennük.
Az a gondolat, hogy egyetlen banán nem annyira vonzó, mint egy egész fürt, befolyásolhatja a vásárlókat, hogy megvegyék, hogy ne hagyják magára. Ez a hatás a viselkedési közgazdaságtan szélesebb területéhez tartozik, ahol az érzelmek és pszichológiai tényezők gyakran jelentős szerepet játszanak a vásárlási döntésekben.
forrás: player.hu
Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hét, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
NEKED AJÁNLJUK
Energiaügyi Minisztérium: szigorúbb büntetést kapnak a környezetszennyezők
Szigorúbb büntetést kapnak a környezetszennyezők! Az Energiaügyi Minisztérium társadalmi egyeztetésre bocsátotta a tervezetet. Megnövelnék az összegét a környezetvédelmi és hulladékgazdálkodási bírságoknak, valamint csatornabírság, a...