Kezdőlap Országos Gazdaság-Országos Európai versenyhatóságok vizsgálták az influenszerek marketingtevékenységét

Európai versenyhatóságok vizsgálták az influenszerek marketingtevékenységét

Cikkünk frissítése óta eltelt 10 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A véleményvezérek negyede tartja be csak minden esetben a reklámjelleg feltüntetésére vonatkozó szabályokat. Az influenszerek negyede azonban soha, vagy csak ritkán teszi ki a kötelező tájékoztatást – ismerteti a Gazdasági Versenyhivatal a témában végzett uniós vizsgálat eredményeit közleményében. Az Európai Bizottság és 22 tágallam valamint Norvégia és Izland fogyasztóvédő hatóságának közös akciója 2023-ban több mint félezer influenszer marketingtevékenységét vizsgálta. Az ellenőrzött 576 véleményvezér 97 százaléka tett közzé kereskedelmi tartalmú posztokat, de erről csupán minden ötödik tájékoztatott, míg 38 százalék egyáltalán nem használta a kereskedelmi tartalomra utaló megjelöléseket. A vizsgált influenszerek döntő többsége több százezer követővel rendelkezik, de öt véleményvezér követőinek száma az egymilliót is meghaladta – írták. Közölték: a versenyhivatal 2022 végén frissítette az influenszer marketing tájékoztatóját, amely gyakorlati tanácsokkal szolgál, miként lehet jogszerűen eleget tenni a fogyasztók tájékoztatásának.