Kezdőlap Színes Miért nem vált híressé a smiley ötletgazdája?

Miért nem vált híressé a smiley ötletgazdája?

Először kitűzőn jelent meg a smiley, vagyis a mosoly. Motivációs üzenetnek indult, amely egy amerikai biztosítótársaság alkalmazottainak szólt.
A vezetőség döntött úgy, hogy 1963-ban felkérnek egy grafikust, alkosson olyan feltűzhető jelvényt, mely jókedvet és kellemes kisugárzást tükröz. Harvey Ball grafikus ezt úgy oldotta meg, hogy az egyik legalapabb emberi gesztust, a mosolyt rajzolta fel kiindulópontnak. Nem kellett sokat változtatni, két pötty, mint a mesefigurákon, és a sárga szín, melyet a legkedvesebbnek gondolt hozzá. 5 perc alatt végzett is a feladattal.
Eltalálta a színt, hiszen ma már kutatások is kimutatják, a sárga élénkségével, melegségével segít a depresszió ellen, jó hatással van az idegrendszerre. Serkenti az agytevékenységet, stimulálja a logikus gondolkodást. Fokozza az étvágyat és gyorsítja, javítja az emésztést. Optimizmust sugároz, erősíti a bizalmat.
Mindezért 45 dollárt fizettek a grafikusnak. Akkor csak pár száz darab készült a kitűzőből, de népszerűségének köszönhetően hamar sokszorozni kellett cégen belül. Viszont országosan nem vált ismerté.
Ehhez 1970-ig várni kellett, mikor egy szatócsboltban is használni kezdték. Bernard és Murray Spain döntött úgy, ők is felhasználják a szimpatikus jelet, hiszen akkor még nem volt szerzői jogvédelem alatt. Ők a logójuknak választották, amihez hozzáírták, hogy ?Szép napot kívánok?.
Mivel látták mennyire tetszik az embereknek, azonnal megtették a jogi lépéseket afelé, hogy ez csak az ő tulajdonuk legyen. A szimbólum sikere és a jó üzleti érzékük elég volt ahhoz, hogy több tízmillió smiley-arccal ellátott terméket dobjanak piacra. Milliárdossá tette őket. Bögréken, párnákon, matricákon és egyéb apróságokon mosolygott vissza a jól ismert ?arc?. Végül 350 millió dollárért adták el cégüket.
forrás: agytoro.hu