Franciaországban az A10-es autópálya egy szakaszán már úgy haladhatnak az elektromos járművek, hogy út közben töltődik az akkumulátoruk az aszfalt alá helyezett indukciós rendszernek köszönhetően. A töltés kivitelezéséhez persze arra is szükség van, hogy a járművekben is legyenek beépített tekercsek, vagyis csak a tesztautók és tesztbuszok, illetve kamionok alkalmasak az ilyen jellegű töltésre, de a projekt keretén belül ezeket a tesztjárműveket már a valódi forgalom előtt megnyitott autópályán tették próbára, nem csak egy tesztelésre szolgáló, elkülönített úton.
Az A10-nek egy 1,5 kilométeres szakaszán integrálták a tekercseket az útba az Elektromos Útrendszer (Electric Road System, ERS) részeként, és négy járművet – köztük nehézgépjárműveket is, szereltek fel ?fogadótekercsekkel?, a tesztek alapján pedig a járművek átlagos körülmények között 200 kW, kiemelkedő esetben 300 kW töltést kaptak, mialatt áthaladtak az útszakaszon. A vezeték nélküli töltés nagy előnyt jelent az elektromos járművek számára, mivel így kevesebb megállással tudnak eljutni a céljukhoz, illetve, a mostani tesztben részt vevő Electreon elmondása szerint, a kamionok akkumulátorainak méretcsökkentésében is nagy szerepet kaphat az ERS rendszer.
Ahhoz, hogy a módszer valódi megoldást jelentsen a jövőben, az autópályák jóval hosszabb szakaszait kellene indukciós pályává alakítani, de a világ számos pontján zajló tesztek eredményei alapján ez nem lenne lehetetlen feladat. A Németországban néhány évvel ezelőtt folytatott InductInfra projekt kapcsán Marcus Oeser az Útmérnöki Intézet vezetője elmondta:
a számítások szerint a tekercsek beépítését mindössze egy éjszaka alatt meg lehetne oldani – középen felnyitnák az utakat és behelyeznék az öt méter hosszú, harminc centi széles betonmodulokat, majd leragasztanák speciális gyantával, másnap reggel már indulhatna is az úton a forgalom.
Az ERS rendszertől Franciaországban (és máshol is) a kényelmesebb, gyorsabb töltést, és a fenntarthatóbb közlekedési és szállítmányozási megoldást várják, emellett, a mostani esetben, Európa függetlenségének elősegítését az importált akkumulátoroktól és nyersanyagoktól.
forrás: raketa.hu
NEKED AJÁNLJUK
Ez az épület teljesen összezavarja az agyad
A híres olasz labdarúgó-stadion, a San Siro Stadium nemcsak a meccsek hangulata miatt emlékezetes: legújabb átalakításai révén egy optikai illúzióval kihívás elé állítja az emberi...






