A houstoni központú Venus Aerospace startup sikeresen végrehajtotta az Egyesült Államok első forgó detonációs rakétahajtóművének (RDRE) repülési tesztjét ? ez komoly mérföldkő a hiperszonikus repülés terén.
A tesztet az új-mexikói Spaceport America űrközpontban hajtották végre, és bebizonyosodott, hogy a hajtómű valós repülési körülmények között is megbízhatóan működik ? írja az Interesting Engineering. A hajtómű segítségével a jövő repülőgépei közvetlenül hagyományos kifutópályákról indulva is elérhetik a 4?6 Mach-os sebességet (azaz körülbelül 4900?7400 km/h-t) ? eddig ugyanis a hiperszonikus sebesség elérése általában nem közvetlenül a felszállópályáról történt, hanem több lépcsős vagy segédhajtóműves indítással.
Bár az RDRE technológiát már az 1980-as évek óta fejlesztik, ez volt az első ismert alkalom, hogy sikeresen alkalmazták repülés közben.
A Venus hosszú távú célja a Stargazer M4 nevű, újrafelhasználható, hiperszonikus utasszállító repülőgép megalkotása, amely képes elérni a 4 Mach sebességet, és ezzel kevesebb mint két óra alatt tenné meg a Los Angeles?Tokió távolságot.
forrás: raketa.hu
Cikkünk frissítése óta eltelt 4 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
NEKED AJÁNLJUK
Sértetlennek tűnő első világháborús német tengeralattjárót emelnek ki a Watt-tengerből
Nagy munkára készülnek a szakértők a Watt-tenger Németországhoz tartozó lakatlan szigete, a Scharhörn partjainál: egy első világháborús német tengeralattjárót fognak kiemelni a sekély vízből,...