Egy friss ausztrál kutatás szerint az ultrafeldolgozott élelmiszerek, például chipsek, üdítők és készételek nemcsak az egészségre, hanem a figyelemre is hatással lehetnek. A Monash Egyetem több mint 2000, középkorú és idősebb ember adatait vizsgálta. A résztvevők étrendjét és gondolkodási teljesítményét is felmérték. Az eredmények szerint minél több ilyen étel szerepelt az étrendben, annál gyengébb lett a figyelem és a feldolgozási sebesség. A kutatók szerint már egy kisebb, tízszázalékos növekedés is kimutatható romlással járt. A memória teljesítményében viszont nem találtak egyértelmű különbséget. A szakértők hangsúlyozzák: ez nem bizonyít ok-okozati kapcsolatot, de egyértelmű mintázatot mutat. A hatás mögött az étrend összetétele, az adalékanyagok, valamint az is állhat, hogy ezek az ételek gyakran együtt járnak más egészségi kockázatokkal is.
Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
NEKED AJÁNLJUK
Huszonháromszor vonultak ki tűzesetekhez a tűzoltók Borsod-Abaúj-Zemplénben
Huszonhárom alkalommal kellett beavatkozniuk a tűzoltóknak tegnap Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében az égő növényzet miatt. A legnagyobb tűz mintegy száz hektáron pusztított Arló határában, de Ózd...









